Sunday, March 22, 2009

Khairy buat laporan polis tentang buku fitnahnya




Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin hari ini membuat laporan polis berhubung penerbitan buku `Tuah dan Sial Khairy Jamaluddin’ yang didakwanya memaparkan banyak kandungan fitnah terhadap beliau.

Ahli Parlimen Rembau itu hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields, Kuala Lumpur, kira-kira pukul 10.15 pagi ini ditemani perwakilan Pemuda UMNO Bahagian Kota Melaka.

Penulis buku tersebut, Yahya Ismail juga telah mengugut Khairy dan meminta bayaran sebanyak RM100,000.00 agar buku tersebut tidak di cetak, di jual dan di edarkan kepada perwakilan pemuda UMNO.

Kata Khairy, beliau mempunyai pendirian bahawa beliau tidak perlu membayar pada buku tersebut kerana, ini ialah ugutan politik dan beliau berpengang pada prinsip beliau bahawa tidak akan tunduk pada mana-mana pihak yang meminta atau memaksa beliau dalam bentuk ugutan black mail untuk memenuhi permintaan mereka yang sebelum mengeluarkan buku dan juga bahan-bahan yang boleh memburukkan kredibiliti beliau.

Khairy berkata, bahawa penting bagi beliau untuk membawa kepada pengetahuan umum terutamanya kepada perwakilan Pemuda UMNO Malaysia bahawa buku ini sebenarnya tidak ada kredibiliti kerana buku ini ditaja dan kedua tidak ada kredibiliti kerana penulis ini telah meminta wang dari beliau sebelum buku ini diterbit dan dicetak.

Diharap para Perwakilan juga harus sedar bahawa penulis tersebut sebenarnya bukan mencari kebenaran tetapi sebaliknya mencari keuntungan peribadi .

No comments: