Tuesday, March 17, 2009

Jika ada Double Standard ? Khairy tidak akan dituduh langsung..




Adham Musa

Apa juga keputusan yang telah dibuat oleh Lembaga Disiplin UMNO diterima dengan hati yang terbuka oleh Khairy Jamaluddin walaupun beliau mempunyai alasan tersendiri tetapi demi menghormati parti beliau akur dengan apa yang telah diputuskan. Bukan mudah untuk menjadi seorang politikus , bukan mudah untuk berjuang untuk bangsa dan negara, jika ianya sesuatu yang mudah pasti semua orang kini sudah menjadi pemimpin. Khairy adalah merupakan salah seorang politikus yang banyak menempuh dugaan dan mengharungi banyak rintangan untuk terus berada di landasan perjuangan, namun harapan ramai penyokong Khairy agar Khairy terus berjuang dan anggaplah ini sebagai satu wadah perjuangan yang pahit yang perlu ditempuhi oleh semua pejuang . Inilah sikap bangsa kita yang tidak boleh melihat ada orang yang lebih baik , ada orang yang mampu memimpin.

Sebagai menantu kepada Perdana Menteri , Khairy sering dilempar tuduhan - tuduhan yang tidak berpihak kepada beliau walaupun beliau cuba lari dari bayangan bapa mentuanya. Khairy yang selama ini membentangkan segala yang dimilikinya dan bukan berpayung kepada bapa mertuanya , namun beliau tetap menerima tempias dan tuduhan yang sememangnya senagaja dilakukan oleh mereka yang mahu melihat anak muda ini tumbang dalam arena politik tanah air.

Keputusan lembaga disiplin hari ini , yang tidak dipengaruhi oleh Pak Lah dan tidak ada campur tangan oleh Pak Lah telah menjadi bualan ramai dan topik hangat. Kenapa Khairy hanya diberikan amaran sedangkan Ali Rustam tidak dibenarkan bertanding sedangkan kedua-dua mereka didapati bersalah. kata mereka ada double standard. Pak Lah mempengaruhi keputusan ini. mengapa Pak Lah mahu mempengaruhi keputusan ini di tahap ini, jika Pak Lah mahu mempengaruhi keputusan ini adalah lagi baik dari peringkat awal dan Kahiry tidak dituduh langsung. mengapa Pak Lah biarkan saja Khairy dituduh.

Kesalahan Ali Rustam : Perkara 10.1 Tataetika Ahli UMNO.

Ramai yang tidak atau bahawa ada perbezaan di sini. Orang ketiga Ali Rustam adalah setiausaha politik beliau. dan orang ketiga Khairy Jamaluddin adalah seorang yang langsung tidak ada kaitan dengan Khairy Jamaluddin. Kemungkinan orang ketiga Kahiry Jamaluddin hanya tampil untuk sesuatu niat tetapi orang ketiga Ali Rustam adalah pegawai beliau. Kes yang dikaitkan kepada Khairy ini Adalah kes yang mana tarikhnya adalah tarikh sewaktu Khairy belum lagi mengumumkan untuk bertanding. tapi itu tidak perlu diperbincangkan kerana menghormati keputusan Lembaga Disiplin.

Kesalahan Khairy : Perkara 10.1 tataetika Ahli UMNO.

perkara 10.1 = Anggapan kebersalahan orang ketiga.

2 comments:

Bro Jinggo said...

Salam

Kita semua tahu ada konspirasi politik, sama ada ia datang dari Pembangkang atau pun didalam umno sendiri, Kami team setiakawan bloggers tidak pernah rasa goyah malahan semangat mempertahankan KJ semakin berkobar-kobar...

SAHABAT SETIAKAWAN, KUATKAN SEMANGAT!!! BERJUANGLAH BERSAMA KJ

Perjuangan kita masih belum tamat lagi.

Salam setiakawan
Salam Perjuangan

BJ

Generasi Pejuang Bangsa said...

semua ini adalah konspirasi politik yang cuba menguburkan karier politik pemimpin seperti Ali dan KJ ..